perjantai 25. marraskuuta 2016

pitsimekko




Olen etsinyt itselleni harmaata pitsimekkoa iät ja ajat. Valkoisia ja mustia kaupoista kyllä löytyy, ja itsellä valkoinen pitsitunika onkin ollut yksi luottovaatteista. Sitä en osaa sanoa onko pitsimekko trendikäs vai ei sillä minulla ei ole tapana eikä tavoitteena mitenkään surffailla muodin aallon harjalla, mutta sellaista olen halunnut ja sellaisen itselle sitten lopulta ompelin. Kaavana käytin Mekkotehdas aikuisille kirjasta  Inger -kaavaa , pienin muutoksin, sillä kavensin yläosaa hieman tyköistuvammaksi. Minulta löytyy aikuisten ja pikkutyttöjen Mekkotehdas kirjat, ja olen niistä niin kovin tykännyt. Nyt lähti tilaukseen myös Mekkotehdas koulutyttöjen tyyliin, vaikka meillä ei koululaisia vielä olekaan. Itselle lähinnä ajattelin sieltä ommella.

 Ihana pitsikangas oli ollut jemmoissa jo monta kuukautta. Eurokankaasta olin sen joskus ostanut ajatuksena ommella mekko Murulle, mutta nyt se päätyikin itselle. Mekon pituutta en sen tarkemmin miettinyt , (jos olisin tajunnut miettiä ja sovittaa olisin ehkä hieman lyhyemmän siitä tehnyt) siitä tuli sen pituinen kuin minulla riitti kangasta, mutta kai ihan ok tällaiselle äiti/rouva ihmiselle. 
Mekosta tuli niin minun näköinen, ja luulen että tulee kovaan käyttöön sillä sitä voi asusteilla muokkailla rennompaan tai juhlavampaan tilaisuuteen. Olen itse kyllä enemmänkin rento pukeutuja. Mutta joskus (ehkä kerran vuodessa) on kiva heittää korkkarit jalkaan.




Sellainen kerran vuodessa korkkarit-tilaisuus olikin juuri pari viikkoa sitten. Lähdimme viettämään minun synttäriviikonloppua hyvän ystävän kanssa Helsinkiin. Vieläkin nousee hymy huulille kun muistelen meidän reissua. Oli niin kiva ja erilainen irtiotto arjesta kun sai nukkua yön hotellissa ja syödä kaikki ateriansa rauhassa. 
Lauantaina piipahdimme Indiedaysin järjestämään Inspiration päivätapahtumaan ja Iltagaalaa. Iltatilaisuudessa mekko pääsikin jo käyttöön. 


/Postaus sisältää mainoslinkkejä/

8 kommenttia:

  1. Oi miten kaunis mekko ja sinä! <3 Pitsi on aina muodissa jos minulta kysytään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä taitaa olla. Kiitos ihanasta viestistä!

      Poista
  2. Todella kaunis mekko,pitsi on kyllä niin ♡♡

    VastaaPoista
  3. Todella kaunis mekko ja pituus on niin ❤️ Kauppojen pitsimekot yltävät valitettavan usein nippa nappa vesirajaan eikä se ole niin kiva tyttöjen eikä aikuisten naistenkaan päällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kyllä se pituus sittenkin taitaa olla just passeli. Kevät-häihin kun ajattelin sen myös pukea❤️

      Poista

Ihanaa kun jätät viestiä <3