perjantai 23. marraskuuta 2012

mansikkakakku


Tämä kakku ei lihota!! 

Kävin aamupäivällä kangaskaupassa, siellä olin kuin lapsi karkkikaupassa... Pyörin ja hyörin ja ideoita tuli enemmän kun mitä on niiden toteuttamiselle aikaa. 
No sieltä löytyi ihania kankaita muutamaan pikku projektiin joista kerron sitten kun pääsen niiden kimppuun. Yllätys, yllätys ostin kangasta jossa on pieniä tähtiä, ja muutama liilan sävyinen kangas sekä harmaata vahakangasta jossa on valkoiset pilkut. 

Mutta siellä kangaskaupassa kierrellessäni sain inspiksen ommella tytölle pehmoisen täytekakun. Siihen minulla oli kyllä jo sopivia kankaanjämiä kotona, joten ei tarvinnut ostaa. Kiirehdin sieltä kotiin ja tytön nukkuessa ulkona aloitin suunnittelun. Ihme kyllä minulla oli kerrankin mahdollisuus tehdä joku prokkis alusta loppuun samana päivänä. Herättyään ja syötyään tyttö viihtyi vielä pitkään sitterissä katsellen ja ihmetellen ompelukoneen pärinää. Sitten mieheni  jo tulikin töistä.

Tällainen mansikkakakku siitä nyt sitten tuli.  Kakku olisi kyllä voinut olla hieman pienempi, mutta näin se ainakin oli helppo ommella. Minulle ihan sopiva vaikeusaste, meikäläinen kun en ole mikään ompelun maailmanmestari. Olen oikeastaan oppinut ompelemaan kantapään kautta, eli virheistä olen tajunnut miten ei kannata tehdä. Mansikat olin tehnyt jo raskausaikana.

Herkkuja tekisi mieli ommella muitakin. Donitseja, jätskejä, muffinseja... no kyllähän niitä vielä ehtii väsäämään ennenkuin tyttö alkaa leikkimään keittiöleikkejä. Vielä kun löytäisin kivan jalallisen muovisen kakkuvadin (tuo lasinen on hieman vaarallinen). En ole ollenkaan perehtynyt leikkiastioihin, kai niitäkin on monenmoisia. Jotkut kivat teekupit ja lautaset sopisivat näihin leikkeihin. Ja teekannu. Oih! Arvaatte varmaan mihin kiinnitän huomiota seuraavissa shoppailureissuissa.

Voisi kyllä sanoa että turhan ajoissa olen keittiöleikkejä ajattelemassa, kun luultavasti menee vuosi ennen kuin ne ovat ajankohtaisia. Mutta minkäs sille tekee kun iskee inspiraatio, ja sitä paitsi vuoden päästä on jo ihan uudet ideat mielessä.




1 kommentti:

Ihanaa kun jätät viestiä <3